SEO - Search Engine Optimization

Pod pojęciem SEO, czyli Search Engine Optimization rozumie się szereg procesów, których efektem końcowym jest osiągnięcie przez witrynę wysokich wyników w pozycjach wyszukiwarek internetowych. SEO to nic innego jak optymalizacjaa oraz pozycjonowanie bezpośrednio pod wyszukiwarkę Google. Niemniej jednak istnieje również pozycjonowanie stron w innych wyszukiwarkach, takich jak Yahoo czy też Bing, które stopniowo także zdobywają coraz większą popularność na świecie.

 

Wiele osób myli SEO z pozycjonowaniem stron. Jest to podstawowy błąd osób, które albo nie są obeznane z tematem, albo też nie mają wiedzy, która umożliwi im skuteczną walkę o pozycję w wyszukiwarce. Przede wszystkim SEO to ogół działań, które mają doprowadzić do wysokiej pozycji. Do tego doprowadzić ma przede wszystkim optymalizacja strony, skuteczne linkowanie wewnętrzne oraz pozyskiwanie linków, które będzie wiązało się podniesieniem domeny wyżej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie samo w sobie, to po prostu działanie mające na celu podniesienie strony w wynikach poprzez szybkie pozyskiwanie linków. W SEO natomiast dochodzą dodatkowo jeszcze inne czynniki, takie jak dbanie o odpowiedni ruch na stronie oraz o dochody, które są związane z podniesieniem pozycji serwisu w wyszukiwarce.

 

Oczywiście wysoką pozycję można osiągnąć na kilka lub nawet kilkanaście sposobów. Większość specjalistów od SEO posiada swoje sposoby na osiągnięcie wysokich pozycji. Oczywiście jest to działanie, które w opinii Google i innych wyszukiwarek jest bardzo silną ingerencją w wyniki wyszukiwania, w związku z tym Google cały czas dąży do tego, żeby w jak najmniejszym stopniu można było wpływać na wyniki wyszukiwania. Tym samym zdecydowana większość działających w branży SEO poszukuje sposobów na oszukanie korporacji i jednocześnie wywindowanie swojej strony bez obawy o to, że zostanie na nią nałożony filtr przez Google. 

 

SEO jest bardzo skomplikowanym i jednocześnie trudnym procesem. Tylko i wyłącznie przemyślane i skuteczne działania mają jakiekolwiek szanse na powodzenie i uniknięcie późniejszych kar od wyszukiwarki. Ostatnie zmiany w algorytmach pokazały, że Google zaczyna walczyć z pozycjonowaniem stron. Jednocześnie pokazały również, że nie istnieje tak naprawdę złoty środek, który pozwala na działanie obecnego algorytmu i SEO zawsze będzie miało wpływ na wyniki wyszukiwania.