Marketing szeptany, czyli prawdziwe pozycjonowanie marki

 

Jest to obecnie najlepsza z możliwych metod budowania zaufania do marki. Najlepsza i najbardziej efektywna metoda na pozyskanie stałego grona aktywnych klientów i konsumentów danego produktu czy usługi. Marketing szeptany to najbardziej pracochłonna i czasochłonna metoda pozyskania klienta, aczkolwiek w zasadzie tylko dzięki tej metodzie pozycjonowania produktu czy usługi jesteśmy w stanie czynić realne i namacalne postępy na drodze do budowania silnej marki. Żaden spam nie jest w stanie równać się z metodą szeroko rozumianego marketingu szeptanego.

 

Narzędzie bez żadnych charakterystycznych cech

Prawda wygląda w ten sposób, że  marketing szeptany nie jest możliwy do zdefiniowania w żaden godny naukowych podstaw sposób. Jest to działalność – najogólniej rzecz biorąc – umożliwiająca odkrywanie przed potencjalnymi klientami opisu produktu oczami osoby aktualnie dany produkt posiadającej. Analogicznie sytuacja wygląda jeżeli chodzi o marketing szeptany usług. Dobrze prowadzony marketing tej kategorii charakteryzuje się takimi cechami jak nietuzinkowość, kreatywność, trafność opisu, dokładność, brak awersji do negatywnych cech danego produktu czy usługi (opisywanie ich równie często jak zalet), przystępność wypowiedzi oraz brak charakterystycznych dla spamu, powtarzalnych i już na pierwszy rzut oka sztucznych i nadętych treści. Właśnie dlatego ta metoda marketingu jest bez wątpienia najbardziej skomplikowaną – a z drugiej strony pozwalającą osobie pozycjonującej osiągnąć niesłychane wręcz wyniki.

 

Droga do celu dużo ważniejsza… od celu?

Celem marketingu szeptanego jest takie przeprowadzenie procesu pozycjonowania danej marki, produktu czy usługi, by bez nachalnego ich reklamowania przedstawić cechy i zachęcić do rozmyślania, dyskusji, a w końcu wypróbowania danego produktu przez rozmówcę czy osoby mogące zostać lub będące potencjalnymi klientami. Tak zdefiniowany cel tego czym jest marketing szeptany wskazuje, iż droga do tego celu jest dużo ważniejsza niż sam cel. Samo tworzenie treści mających zachęcić do wspomnianych już rozmyślań, dyskusji i chęci wypróbowania produktu czy usługi, nie wystarczy by osiągnąć wymierny sukces na drodze do optymalnego pozycjonowania danej marki. Sposobem na osiągnięcie tego jest takie tworzenie treści marketingu szeptanego, by samo czynienie tego niejako „wciągnęło” osobę pozycjonującą. Tylko wówczas ta forma marketingu jest w stanie atrakcyjnie spełnić swoją rolę i pozwoli osiągnąć sukces.

 

Najważniejsze prawo szeptu – nie mów głośno

Bez fajerwerków, wydumanych i poetyckich pochwał dla produktu, bez ślepego zachwalania usługi i zachęcania do skorzystania jej. Po prostu ciekawy opis danego produktu czy usługi, w prostych słowach opisujący ich cechy. Okazyjne zapytanie czy inni użytkownicy mają podobne zdanie lub czy zwrócili uwagę na ten sam problem co my i jak sobie z nim poradzili. Wywołanie dyskusji – oto kolejna definicja, jaką możemy opisać marketing internetowy. Scalając te wszystkie wnioski odnośnie tej perfekcyjnej metody pozycjonowania marek w Internecie (i nie tylko) warto zwrócić uwagę szczególnie na tę jedną myśl: samo tworzenie treści pozycjonujących markę w ten właśnie, szeptany sposób, jest dużo ważniejsze od faktycznego umieszczania ich w sieci. Za każdym bowiem razem pozwala to wyzwolić również w osobie pozycjonującej efekt skali, umożliwiający zrozumienie danej niszy rynkowej czy zachowania klientów w danej branży. A dzięki temu jesteśmy na najlepszej drodze do osiągnięcia perfekcji w pozycjonowaniu marek w danej dziedzinie biznesowej.