Klucz do sukcesu czyli marketing internetowy 

Każda poważna firma, funkcjonująca w jakikolwiek sposób w Internecie, powinna zwrócić szczególną uwagę na marketing internetowy. Ta forma promocji działalności gospodarczej zdobywa coraz większe grono odbiorców, a co za tym idzie: rynek powiększa się oraz chłonie nowe trendy. Wzrost popularności tej metody marketingu coraz dobitniej odbija się czkawką firmom, które z marketingu internetowego nie korzystają. Prawda wygląda tak, że zostają w tyle, nie zdając sobie sprawy, że z przesadnej oszczędności rezygnują z nieodzownego dziś narzędzia do promocji swojej działalności w Internecie.

 

Promocja, promocja i jeszcze raz promocja

Marketing internetowy pozwala obecnie dotrzeć do największej grupy odbiorców. Żadne inne medium nie trafia tak bardzo do potencjalnego klienta, jak właśnie reklama w sieci. Na billboardy można nie spoglądać, radio można wyłączyć, reklamy w telewizji omijać. Zgrabnie prowadzony marketing internetowy pozwala jednak zainteresować niemal każdego internautę, który odwiedza daną witrynę. Tworzenie treści i grafik w sposób ściśle związany z szeroko rozumianymi zasadami marketingu internetowego pozwala wzbudzić niejako automatyczne i machinalne zainteresowanie internauty reklamowaną treścią. Kliknąć w coś jest bowiem o wiele łatwiej i przyjemniej niż bycie nachalnie atakowanym przez reklamy innego rodzaju. Kliknięcie wyzwala w internaucie swego rodzaju poczucie władzy nad tym, co robi – ponieważ to on sam decyduje się na pokazanie zielonego światła reklamie danego produktu. Właśnie dzięki temu promocja czegokolwiek może zostać wyniesiona na wyżyny skuteczności. Taka forma promocji jest prosta i łatwa w stworzeniu, a jednocześnie stosunkowo tania i skuteczna. Wykazały to niejednokrotnie rzeszowskie firmy – optymalizacja stron to jedna z najczęściej pojawiających się fraz w Internecie w naszym regionie! Nie można mówić o braku powodów takiego stanu rzeczy, trzeba umieć spojrzeć prawdzie w oczy.

 

Reklama w Internecie – sposób na maruderów

Reklama pojawiająca się w sieci jest nie tylko wirtualnym zapisem czegoś funkcjonującego w rzeczywistości. Może być powiązana z szeroko rozumianymi usługami sieciowymi, do których może zachęcać. Wystarczy szablon kontaktowy, a klient może poczuć się jak w naszym zakładzie – napisz, co cię trapi, a odpowiemy i chętnie zaoferujemy swoje usługi. Przecież to chyba najlepsza forma promocji, jaką dotychczas zdołał wymyślić człowiek! Taki marketing internetowy stawia na jakość i klienta świadomego, oczytanego. Po zobaczeniu reklamy – nawet zanim w nią kliknie – potencjalny konsument naszego produktu ma bowiem możliwość sprawdzenia w Internecie, czym dany produkt czy usługa jest i „z czym się go je”. Wniosek z tego jest prosty – trafne i krótkie teksty, czy proste i sugestywne grafiki zdołają poruszyć wyobraźnię nawet największych maruderów i klientów-leni, którzy być może dzięki kilku linijkom tekstu w sieci zechcą nabyć nasz produkt!

 

Prawdziwy marketing pozwala na więcej niż zwykła promocja 

Dążenie do osiągnięcia celu w promocji danego produktu nie powinno być ograniczone do prezentowania jego walorów i ukrywania wad. To droga donikąd, sprawiająca, że potencjalny klient momentalnie czuje się oszukany. Prawdą jest, że warto uwypuklać zalety, aczkolwiek chroniczne ukrywanie wad naszego produktu czy usługi na dłuższą metę przyprawi nam łatkę oszusta biznesowego i zrazi konsumentów. Stąd w dobrze rozumianym marketingu internetowym najważniejszym celem jest rzetelne przedstawienie swojej oferty. Nie chodzi oczywiście o eksponowanie niedostatków naszej oferty, ale o zasygnalizowanie ich (chociażby w sposób niewerbalny, realistyczny graficznie czy opisowo), a klient sam zrozumie. „Aha, tu jest mankament… No, ale…” – i właśnie o taką reakcję chodzi! „Szczery oferent” – tak o nas pomyśli klient. Jeżeli zastosujemy szczery, realny i faktycznie prawdziwy marketing. Każda optymalizacja stron – również na naszym lokalnym rynku  pozwala na osiągnięcie tych celów bez większych przeszkód.pty